!!! Използвайте АРХИВА на блога !!!

Не забравяйте, че блога има и страници

Графичен дизайн (Graphic Design)


   Какво трябва да знаем за графичния дизайн, ако ни се наложи да правим някакъв тип реклама?

1-      Ако искаме да стане добре – трябва да си платим.
2-      Ако искаме да стане бързо – трябва да си платим.
3-        Ако нямаме представа от дизайн – трябва да…J        

   Ако все пак настоявате сами да направите дизайна за вашия продукт, съобразете се с посочените по-долу изисквания и тънкости.
   Като за начало си отделете поне два пъти повече време от колкото сте предвидели, защото има много подводни камъчета, които несъмнено ще ви забавят, а прибързаността след това, ще се отрази най-вече на правилната ви преценка.
   Друго важно нещо преди да започнете е предварително да знаете с какво се захващате. Ако имате художествени умения, най-добре първо да си „скицирате мислите”, а после да действате с избрания софтуер (гарантирам Ви, че ще си спестите доста главоболия).
   От голямо значение е да знаете предварително за какво ще използвате дадения файл – за печат или за web. Никога не забравяйте да настроете предварително цветовия режим на вашата програма на:
CMYK – за печат
RGB – за web
   Ако смятате да печатате вашия файл в някоя печатница, то непременно се свържете с тях предварително, за да се съобразите със специфичните им изисквания, защото повечето от тях имат такива и ако не го направите, ще трябва да си доплатите в последствие, за да дооформят файла ви.
  Така…, след като сте настроели цветовия режим, трябва да оразмерите работния лист. Точните размери за визитки, флаери, дипляни, брошури и т.н. лесно можете да намерите на страницата в блога ми озаглавена „размери за печат”. Когато говорим за размери трябва да се съобразите с така наречената „раздувка”. Ако печатницата, която сте избрали иска по 2мм. „раздувка” на вашия файл за визитка ( 90x50 ), то това означава, че крайния формат, който трябва да им изпратите ще бъде
( 94x54 ).

ТЪНКОСТ :
 Ако смятате, че често ще ви се наложи да печатате рекламни материали в различни печатници, можете предварително да си запазите техните размери на празен шаблон, като направите по няколко варианта спрямо различната „раздувка”.
Не забравяйте да отбележите с водачи точната големина на продукта.

   Когато работите с векторни програми не забравяйте да комбинирате обектите си, защото при пренасянето им на друг компютър е възможно те да изгубят някой от настройките си, като най-често това се случва с цвета. При растерната програма Photoshop това става, като „флатнете” всички „леъри”, които използвате.
   Текста, който използвате, трябва да бъде конвертиран в криви след като приключите, в противен случай, на файла ви могат да излязат йероглифи, ако в дадената печатница не разполагат с използваните от вас шрифтове.
   Когато работите с векторна програма е препоръчително да „растеризирате” „градиентите”, ако имате такива. Това важи само ако предавате към печатницата работен файл.

  Ами, мисля че това е достатъчно за да излязат нещата „ОК”

  УСПЕХ!