!!! Използвайте АРХИВА на блога !!!

Не забравяйте, че блога има и страници

Същността на рекламите



     Сигурно всички сте гледали този отказ от реклама, че дори и цялата. Важното обаче, е какво впечатление и какво усещане е оставила у Вас. Дали сте я изгледали толкова повърхностно, че накрая сте се присмели на ситуацията и положението на възрастната двойка, или като глупак сте се втурнали към банката за да изтеглите голям и необмислен кредит за жилище ( каквато всъщност е целта на рекламата ) то страх да не Ви сполети същата съдба.
Моето мнение е, че подобни реклами трябва да бъдат забранени от правителството по две основни причини.
   1 - Рекламата цели не просто да запознае клиента с предлагания от банката продукт, а да го подтикне да изтегли сума пари ( в повечето случаи, тя е внушителна ), въздействайки на психиката му, внушавайки дадената ситуация.  Чрез това си въздействие, рекламата докарва не малко хора, както и някой дребни фирми до несъстоятелност, а от там и до положение, в което са непродуктивни и в тежест на държавата.
   2 - Самата реклама е подигравка със ситуацията в държавата и по-точно с правителството, което е допуснало да се стигне до там. Мъжът ясно показва, че единствената причина, поради която не желае да се обвърже с кредит е страха от прекъсването на постоянния му доход и по-скоро последващата ситуация. Той никъде не посочва за проблем, че ще изтегли, примерно 60 000лв, а трябва да върне 70 000лв, а че не е сигурен дали ще успее да изплати сумата. От където и да го погледнем, това си е проблем на управляващата власт, защото в следствие на нейната държавна политика се е стигнало до насаждането на този страх у населението. Да, тя  все пак е направила нещо, позволила е на дадени институции да предлагат съфинансиране, но това съвсем не е достатъчно.
 Представете си следната ситуация. Държавата представлява един пълководец, а армията му, сме ние населението. Отпред пред Вас е многобройна армия, на която дори не се вижда края. Тогава пълководецът извиква силно - Атака-а-а! , като същевременно отстъпва назад и леко се привежда от страх.
Еми няма как в такава ситуация да очаква от вас, да се хвърлите в битката. Нима не всеки иска да се запознае предварително с обстоятелствата и шансовете си? Нима е достатъчно само да Ви заведат до фронта и да Ви посочат противника? Не, държавата трябва да направи много повече, трябва да Ви подсигури нужните средства и да Ви покаже пътят към победата, като същевременно съвсем ясно Ви обясни, как ще спечелите.
В някой ситуации е по-добре да си на квартира, отколкото 20 години да изплащаш апартамент, при положение, че самия той е на 40 години, а живота на панела е 50 години. В България още се наблюдава една привързаност към родното място или към закупения апартамент, което в някой ситуации носи повече негативи, отколкото позитиви. На запад масово се живее по квартири, защото хората мислят по-рационално. Защо да пътувам всеки ден за работа по 1-2 часа, като мога само за един ден  да се преместя и да живея на 20 минути от работното си място? Или постоянно да се оплаквам, че живота ми е еднообразен и скучен, като преди няколко годи съм отказал работа с по-добра заплата в друг град. Тогава хем щях да пътувам, като се връщам на гости, хем щях да си позволя повече неща.
     В крайна сметка е важно човек да се чувства добре там където се намира, без значение дали е на село или в големия град. Мислете положително и ще живеете по-дълго.