Какво трябва да
знаем за графичния дизайн, ако ни се наложи да правим някакъв тип реклама?
1- Ако искаме да стане добре – трябва да
си платим.
2- Ако искаме да стане бързо – трябва да
си платим.
3-
Ако
нямаме представа от дизайн – трябва да…J
Ако все пак настоявате сами да направите дизайна за вашия продукт,
съобразете се с посочените по-долу изисквания и тънкости.
Като за начало си отделете поне два пъти повече време от колкото сте
предвидели, защото има много подводни камъчета, които несъмнено ще ви забавят,
а прибързаността след това, ще се отрази най-вече на правилната ви преценка.
Друго важно нещо преди да започнете е предварително да знаете с какво се
захващате. Ако имате художествени умения, най-добре първо да си „скицирате мислите”,
а после да действате с избрания софтуер (гарантирам Ви, че ще си спестите доста
главоболия).
От голямо значение е да знаете предварително за какво ще използвате
дадения файл – за печат или за web. Никога не забравяйте да настроете
предварително цветовия режим на вашата програма на:
CMYK
– за печат
RGB
– за web
Ако смятате да печатате вашия файл в някоя печатница, то непременно се
свържете с тях предварително, за да се съобразите със специфичните им
изисквания, защото повечето от тях имат такива и ако не го направите, ще трябва
да си доплатите в последствие, за да дооформят файла ви.
Така…, след като сте настроели цветовия режим, трябва да оразмерите
работния лист. Точните размери за визитки, флаери, дипляни, брошури и т.н.
лесно можете да намерите на страницата в блога ми озаглавена „размери за печат”.
Когато говорим за размери трябва да се съобразите с така наречената „раздувка”.
Ако печатницата, която сте избрали иска по 2мм. „раздувка” на вашия файл за визитка
( 90x50 ), то това означава, че крайния формат, който трябва да им изпратите ще
бъде
( 94x54 ).
ТЪНКОСТ :
Ако смятате, че често ще ви се наложи да печатате
рекламни материали в различни печатници, можете предварително да си запазите
техните размери на празен шаблон, като направите по няколко варианта спрямо
различната „раздувка”.
Не забравяйте да отбележите с водачи
точната големина на продукта.
Когато работите с векторни програми не забравяйте да комбинирате
обектите си, защото при пренасянето им на друг компютър е възможно те да
изгубят някой от настройките си, като най-често това се случва с цвета. При
растерната програма Photoshop това става, като „флатнете” всички „леъри”, които
използвате.
Текста, който използвате, трябва да бъде конвертиран в криви след като
приключите, в противен случай, на файла ви могат да излязат йероглифи, ако в
дадената печатница не разполагат с използваните от вас шрифтове.
Когато работите с векторна програма е препоръчително да „растеризирате” „градиентите”,
ако имате такива. Това важи само ако предавате към печатницата работен файл.
Ами, мисля че това е достатъчно за да излязат нещата „ОК”
УСПЕХ!
Няма коментари:
Публикуване на коментар